17 Temmuz 2013 Çarşamba

Stockholm'e başlangıç

İsveç denilince aklıma ilk gelenler;

-Soğuk hava
-İsveç Köftesi
-Ikea (evimizin herşeyi )
-Güzel kızlar ve güzel adamlar

Şimdi biraz daha farklı düşünüyorum açıkçası..Güzel kızlar ve adamlar gerçeği ile yüzleşmiş olsam da :) Soğuk kısmı pek korkutmadı sanırım beni.Ya da tam kış olmamasından içim pek rahat :)

10 günlük bir tatilin ardından şunu söyleyebilirim ki gidilmesi gereken ülkelerden birisi bence İsveç.
Yaşam çok rahat ve kolay.Ulaşım deseniz gerçekten inanılmaz.(Tren,metro ve otobüsler 1dk bile gecikmiyor resmen) Ama uyarmadan geçmeyeyim,eğer ki arkadaşınızın yanına gitmiyorsanız kesinlikle bir kart almalısınız. http://www.visitstockholm.com/en/stockholmcard/ adresinden detaylara ulaşabilirsiniz.Bu kartı günlük alabileceğiniz gibi bir kaç günlük de alabilirsiniz.Biraz pahalı gelebilir ama inanın ulaşıma çok daha fazla para ödeyeceksiniz.

Damak tadları biraz farklı da olsa benim en çok tükettiğim şey hamburger oldu.Kafelerde inanılmaz güzel hamburgerler var.Biraz metabolizmama duacıyım bu konuda :) Özellikle Hard Rock Cafe de yediklerim inanılmazdı gerçekten.Ama bir başka uyarıyı da yiyecek ve içecek konusunda yapmak istiyorum.Burada yaşayanlara çok normal de gelse dışarıdan giden birisi için hayat oldukça pahalı.Bir biraya en iyi ihtimalle 30lira ödüyorsunuz,mekan güzelleştikçe bu fiyat artıyor tabi.

Stockholm'de olan bitenden,turlardan fiyatlardan haberdar olmak için size tavsiye edebileceğim site http://www.stromma.se/ buradan hangi organizasyon kaç para görebilirsiniz.SEK olarak görüyorsunuz fiyatları şöyle söyleyeyim 100SEK 28TL yapıyor şu an :) yani 4 te 1 i diye düşünebilirsiniz.

Ayrıca mutlaka ama mutlaka gidilmesi gereken yerlerden birisi http://www.fjarilshuset.se/fjarilshuset/Skolor.html Kelebek Evi.


Oturup 2 bira içince bir başka güzel tabi :)












Doğayı seviyoruz :) Gerçek öküz pek görmedik ama sayısız ördek göreceğinize garanti veriyorum.



 
 
 




 
pişmiş sushi deneyimi de güzeldi açıkçası.Özellikle karidesli olana tam 10 puan verdim.



 Küçük olan buranın biraz farklı uyarlanmış Mojito su adı Caipiroska.Görüntü olarak benzediği gibi tadları da benziyor.Caipiroska biraz daha ekşi ve acı,Mojito daki şekerin tatlısını hissetmiyorsunuz.Tam benlik! :)






    Kızlar kadar heykelleri de güzel sanırım :P





 Burası da Gamla Stan.Fotoğrafa sığmamış ama gerçekten içine çeken bir yer bence.Ben bayıldım.Oturup bir şeyler içebileceğiniz,yiyebileceğiniz cafe ler mevcut.Daha da abartıp Restaurant tercih edebilirsiniz ama pek tavsiye etmiyorum,yemeğe iyi para verecekseniz İsveç'te deniz manzaranız olsun bence :)

 
Bu esmer lokumu bembeyaz İsveç lilerin arasında nasıl parlıyor anca gidip görünce anlayabilirsiniz :)
 
 
Heyecandan olsa gerek çok konuşmadan kaçıyorum :) şimdilik bu kadar yeter sanırım.
Sizin de İsveç'te 'yapılmadan dönülmesin'leriniz varsa paylaşım bekliyoruum :)
Daha sonra görüşmek üzereee :)
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder